Asa cum tu ai nevoie de o identitate, la fel are nevoie si afacerea ta
asa incat trebuie sa tratezi Identitatea ca pe un proiect care trebuie sa tina seama de
patru lucruri: cine esti, ce faci, cum faci si unde vrei sa ajungi.
Plecand de la aceste
lucruri, identitatea ti-o vei manifesta vizibil si arareori egal, pe patru
paliere:
- produsele si
servicile – ce faci sau ce vinzi
- ambienturile– unde anume faci sau vinzi
- comunicarea – cum explici ceea ce faci (logo, reclamele)
- comportamentul – cum te porti.
Cele mai vizibile sunt
produsele/serviciile, logo-ul si reclamele.
Toate manifestarile
trebuie sa proiecteze o imagine clara despre ceea ce esti si ce vrei sa faci,
imagine care nu se poate obtine decat prin consecventa.
Dar aceasta
consecventa externa nu poate fi atinsa in lipsa unei consecvente interne,
a scopului pe care il ai.
Diferentele dintre “identitate”
si “imagine” pot fi usor scapate din vedere. Foarte simplu spus insa,
identitatea este ceea ce comunici tu despre tine iar imaginea este ceea ce
percepe si intelege publicul tau. Pe baza identitatii si imaginii, firmele sunt
diferentiate, evaluate si pozitionate atat de angati cat si de clienti sau
parteneri.
Ca atare trebuie sa fii
atent la perceptiile interne cat si la cele externe, o buna imagine interna
reflectandu-se si in afara organizatiei.
Pentru a avea o imagine
buna, trebuie in primul rand ca identitatea pe care o ai sa fie coerenta si transmisa
cu consecventa. Daca ai o firma mica, la inceput iti poate fi de folos numai un
logo, un slogan si declinarea lor grafica pe un set de corespondenta si o
pagina web. Daca firma ta este mai mare si activitatea de marketing si
comunicare este mai complexa, ar trebui sa investesti intr-un Manual de identitate.
Cele mai importante
elemente care vor fi reglementate in acest manual se refera la nume si marca, culori, setul de corespondenta, materiale
cu rol de protocol sau publicitare, firme si panouri publicitare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu