Sectiunea 2 Analiza pietei
Sectiunea Analiza pietei din planul de afaceri
ar trebui sa ilustreze cunostintele despre industria si piata pe care vei
opera, precum si orice rezultate de cercetare si concluzii. Aceasta sectiune este prezentata de obicei dupa
descrierea companiei.
Ce
trebuie sa includa Analiza pietei?
Descrierea
industriei si Perspectivele – Descrie dimensiunea actuala a industriei si rata de crestere istorica, rata de crestere
proiectata, lista cu marile grupuri de clienti din cadrul industriei.
Informatii
despre piata tinta – Restrange piata tinta
la o dimensiune usor de gestionat. Multe companii fac greseala de a incerca sa
atinga prea multe piete tinta. Cerceteaza si noteaza urmatoarele informatii cu
privire la piata tinta:
- Caracteristicile distinctive – Care sunt nevoile critice ale potentialilor clienti? Sunt aceste nevoi indeplinite? Care sunt datele demografice ale grupului si unde sunt acestea localizate? Exista tendinte sezoniere sau ciclice de cumparare care ar putea avea un impact asupra afacerii?
- Dimensiunea pietei tinta primare – inclusiv potentialele achizitii anuale. Care este cresterea prognozata a pietei.
- Ce cota de piata ai putea sa castigi – Care este cota de piata in procente si ce numar de clienti te astepti sa obtii in zona geografica (clar definita) pe care te-ai decis sa actionezi? Explica logica din spatele calculului.
Stabilirea
preturilor si obiectivele de profit – Defineste structura de stabilire a preturilor,
nivelul marjei brute de profit precum si orice reducere pe care intentionezi sa
o faci. Cand incluzi informatii despre orice fel de
teste de piata sau studii de cercetare, asigura-te ca te concentrezi doar pe
rezultate, celelalte detalii fiind incluse in anexe.
Analiza
competitiva – analiza competitiva
ar trebui sa identifice concurenta din prisma ofertei de produse si a
segmentului de piata pe baza urmatoarelor caracteristici: Cota de piata, Puncte forte si
puncte slabe, Cat de importanta
este piata tinta pentru concurenti? Exista obstacole care
te-ar putea impiedica pe masura ce intri pe piata? Care este oportunitatea de a intra pe piata? Exista concurenti indirecti care pot avea un
anumit impact? Ce bariere de piata
mai identifici (de exemplu, schimbari de tehnologie, costul ridicat al
investitiilor, lipsa de personal calificat)?
Restrictii
de reglementare – Include orice cerinte
ale clientilor sau cerinte de reglementare guvernamentale care pot afecta
afacerea si modul in care vor fi respectate. Evalueaza costul procesului de
conformitate asupra afacerii.
Odata ce ai terminat aceasta sectiune, poti trece la sectiunea 3 Organizare si Management din planul de afaceri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu