vineri, 8 aprilie 2016

Sectiunile planului de afaceri II

Sectiunea 2 Analiza pietei
Sectiunea Analiza pietei din planul de afaceri ar trebui sa ilustreze cunostintele despre industria si piata pe care vei opera, precum si orice rezultate de cercetare si concluzii. Aceasta sectiune este prezentata de obicei dupa descrierea companiei.
Ce trebuie sa includa Analiza pietei?

Descrierea  industriei si Perspectivele – Descrie dimensiunea actuala a industriei  si rata de crestere istorica, rata de crestere proiectata, lista cu marile grupuri de clienti din cadrul industriei. 
Informatii despre piata tinta – Restrange piata tinta la o dimensiune usor de gestionat. Multe companii fac greseala de a incerca sa atinga prea multe piete tinta. Cerceteaza si noteaza urmatoarele informatii cu privire la piata tinta:
  • Caracteristicile distinctive – Care sunt nevoile critice ale potentialilor clienti? Sunt aceste nevoi indeplinite? Care sunt datele demografice ale grupului si unde sunt acestea localizate? Exista tendinte sezoniere sau ciclice de cumparare care ar putea avea un impact asupra afacerii?
  • Dimensiunea pietei tinta primare inclusiv potentialele achizitii anuale. Care este cresterea prognozata a pietei.
  • Ce cota de piata ai putea sa castigi – Care este cota de piata in procente si ce numar de clienti te astepti sa obtii in zona geografica (clar definita) pe care te-ai decis sa actionezi? Explica logica din spatele calculului.
Stabilirea preturilor si obiectivele de profit Defineste structura de stabilire a preturilor, nivelul marjei brute de profit precum si orice reducere pe care intentionezi sa o faci. Cand incluzi informatii despre orice fel de teste de piata sau studii de cercetare, asigura-te ca te concentrezi doar pe rezultate, celelalte detalii fiind incluse in anexe.
Analiza competitiva – analiza competitiva ar trebui sa identifice concurenta din prisma ofertei de produse si a segmentului de piata pe baza urmatoarelor caracteristici: Cota de piata, Puncte forte si puncte slabe, Cat de importanta este piata tinta pentru concurenti? Exista obstacole care te-ar putea impiedica pe masura ce intri pe piata? Care este oportunitatea de a intra pe piata? Exista concurenti indirecti care pot avea un anumit impact? Ce bariere de piata mai identifici (de exemplu, schimbari de tehnologie, costul  ridicat al investitiilor, lipsa de personal calificat)?
Restrictii de reglementare – Include orice cerinte ale clientilor sau cerinte de reglementare guvernamentale care pot afecta afacerea si modul in care vor fi respectate. Evalueaza costul procesului de conformitate asupra afacerii.
Odata ce ai terminat aceasta sectiune, poti trece la sectiunea 3 Organizare si Management din planul de afaceri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu