Imaginea determina
alegerea pe care o face clientul atunci cand caracteristicile unor produse apartinand
unor producatori diferiti sunt asemanatoare.
Astfel, cu cat produsele se
aseamana mai mult, cu atat creste rolul imaginii, iar cand produsele sunt
identice imaginea este singurul factor
determinant.
Pe
masura ce firma se dezvolta, factorul imagine devine din ce in ce mai important
in determinarea cererii produselor si in cresterea cotei de piata, devenind
intr-un final un element valoros din patrimoniul firmei.
Fiind mult influentata
de asteptarile si perceptia consumatorilor, imaginea trebuie gestionata
complex.
De
asemeneat, depinzand de opinii sau atitudini
ale clientilor, imaginea tine de resorturi uneori irationale astfel incat trebuie
sa ai in vedere factorii emotionali care determina deciziile cumparatorilor, sa stimulezi,
declansezi si generezi asocieri mentale pozitive cu afacerea ta, pe toate
palierele de comunicare.
Firmele de
succes au abilitati ridicate de marketing si isi construiesc imaginea nu atat pe
calitatile lor intrinseci, cat pe imaginea lor pozitiva. Ele genereaza doua
tipuri de mesaje:
a) mesaje
rezultate din functionarea organizatiei si
b) mesaje emise
deliberat de oamenii de comunicare sau marketing.
Despre mesajele organizatiei si impact
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu